W 2003 roku gdański konkurs baletowy wzbogacił się – obok tańca klasycznego, pojawiła się też kategoria tańca współczesnego. Z kolei w 2015 roku uczestnicy tej grupy po raz pierwszy mieli za zadanie wykonanie improwizacji na zadany temat. Czyli bez przygotowania, spontanicznie, tworzyli niepowtarzalne dzieło. Podczas wspomnianej, XIX edycji i w kolejnym roku (XX konkurs w 2017 roku) improwizacja odbywała się na scenie Opery Bałtyckiej w III etapie konkursu. XXI konkurs, w 2019 roku przyniósł kolejną zmianę – wszyscy uczestnicy kategorii tańca współczesnego, improwizację wykonywali podczas I etapu na sali baletowej.
W tym roku improwizacja wraca na konkursową scenę. W trakcie II etapu uczestnicy zatańczą do tematów przygotowanych przez Panią Lidię Woś. To absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej w Warszawie. Obecnie jest niezależną tancerką i choreografką z prawie 30-letnim doświadczeniem. Współpracowała z wieloma teatrami, zespołami i instytucjami w Polsce a także w Szwecji, Czechach, Holandii i USA. Zatańczyła w produkcjach Rui Horta, Kenneta Kvarnström, Didy Veldman, Angelina Preljocaj, Bena Wright, Alana Oeyen, Uri Ivgi, Jo Strömgren, Jormy Outinen, Vaclava Kunesa, Ewy Wycichowskiej i wielu innych. Pracowała we wszystkim – od baletu klasycznego przez taniec współczesny, „konceptual art”, aż po teatr dramatyczny.
W oparciu o swoje doświadczenia opracowała własną metodę pracy i styl z organicznym językiem ruchu, który nazywa „action based choreography”. Jej metoda i sposób pracy bardzo dobrze sprawdzają się, niezależnie od tego czy pracuje z profesjonalnymi tancerzami, aktorami, czy amatorami.
Udostępnij na Facebooku
← Powrót do listy